東京, 竪川の顔のないアパートで、アメリカ人の女性は、日本人の減少する出生率についてのインタビューを翻訳するために日本人女性を雇う。
アメリカ人女性は、日本の彼女が知っている知識に出しゃばる。日本人女性は批評的な距離に立って、自分自信で作りだした「過剰」行為から苦しむ。彼女たちは、彼女たちのストーリーが、サイエンスフィクションの領域にハイジャックされるところで、愛や欲望の中に一緒に、あつれきを生じさせ、戦い、衝突する。翻訳者は、自身の消滅の認識に感染してしまった世界から、物語と共に彼らの仕事の開催を妨害する。この付近はすでに、荒廃されていることで知られていた。アメリカの爆弾によって1945年3月9日の夜に壊滅させられていたのだ。
三番目の主人公は、竪川自信だ。翻訳者のアパートを過ぎて走る高く持ち上げられた幹線道路によって覆われた用水路は、付近にその名前を知らせる。歪んだ青、緑、ピカピカ光る黒のパターンが、コンクリートワールドへ反射すること、竪川は、鳥や靴、コンドーム、ビニール袋、花、大きな魚、小さな魚、死、ライフ、の変化する行進を輸送するのだ。
Profile
シェリー・シルヴァー
1957年ニューヨーク生まれ。コーネル大学(Cornell University)で、歴史とコンセプチュアルアートを勉強した。写真家としてキャリアをスタートし、書籍制作に移行。それから、ムービングイメージに落ち着いた。卒業後、広範囲に渡った映画とビデオの編集の仕事をした。商業映画とテレビの彼女の経験は、彼女の初期のコンセプチュアルアートと構造主義の絡み合いと同様に、映画とテレビの文法の形式的な曲がりを通して、世界について彼女に話させる。
Shelly Silver
Shelly Silver is a New York based artist working with the still and moving image. Her work explores contested territories between public and private, narrative and documentary, and–increasingly in recent years–the watcher and the watched. She has exhibited worldwide, including at the Museum of Modern Art in New York, Tate Modern, Centre Georges Pompidou, the Museum of Contemporary Art in Los Angeles, the Yokohama Museum, the London ICA, and the London, the Singapore, New York, Moscow, and Berlin Film Festivals. Silver has received fellowships and grants from organizations such as the John Simon Guggenheim Foundation, the NEA, NYSCA, NYFA, the Jerome Foundation, the Japan Foundation and Anonymous was a Woman. Her films have been broadcast by BBC/England, PBS/USA, Arte/Germany, France, Planete/Europe, RTE/Ireland, SWR/Germany, and Atenor/Spain, among others, and she has been a fellow at the DAAD Artists Program in Berlin, the Japan/US Artist Program in Tokyo, Cité des Arts in Paris, and at the Lower Manhattan Cultural Council. Silver is Associate Professor and Director of Moving Image, Visual Arts Program, School of the Arts, Columbia University.